No Good Deed

272相关主 / 但其实也不止
脑洞和脑补,两手抓两手都要硬

The Maiden and the Minstrel Knight - Blind Guardian

……作业bgm list又扩充了!兴奋跳跃

沔彼流水:

渣叔说多特蒙德是重金属,然后我就想到这首歌!



The Maiden And The Minstrel Knight


Blind Guardian


The faithful crowd is gathered here

忠诚的民众聚集在此,

Soon they'll appear

他们很快就要出现,

The high and mighty show up

高贵且孔武骑士们

The king is in doubts

国王不太确定:

"Apart from this beggar here

除却这位乞丐,

There's no one like you my dear

也许没有人会像你,我亲爱的。

Tasting my lips

得以亲吻我的嘴唇,

No one but you and him"

只有你和他。


Round the fire everyone should sing

我们围着篝火歌唱

And praise the gracious queen

赞美仁慈高雅的王后

Round the fire everyone should dance

我们围着篝火起舞

And we praise the handsome knight

赞美英俊的骑士


Forever and ever we both will be one

我们将永远联系在一起

The maiden, the fair and the young fell in love

美丽的少女和年轻的骑士坠入爱河


Will you still wait for me

你会一直等着我吗?

Will you still cry for me

你会为我哭泣吗?

Come and take my hand

请过来牵着我的手!

Will you still wait for me

你会一直等着我吗?

Will you still cry for me

你会为我哭泣吗?

Come and take my hand

请过来牵着我的手!


There's a moment in life

在生命中有这么一瞬间,

When all the years will pass by

当这么多年过去,

And the eyes filled with tears

我们眼中充满了

We once shed

曾经流淌的泪水

We recognize failures

我们从那些相信我们的人眼中,

The desperate cries

看到了挫败和绝望的哭泣

Of the ones who believed in our lies


Wherever I'll go you'll be with me

无论我走到哪里,你都将跟随

My first though and my last though

从开始到结束

we'll depart in bitterness

有一天你将懂得

one day you'll understand

我们的分别如此苦涩


Carry on, beloved maiden, mine

继续爱我心爱的少女

Cary on or we have to pay the price

坚持下去,否则我们将付出代价


Will you still wait for me

你会一直等着我吗?

Will you still cry for me

你会为我哭泣吗?

Come and take my hand

请过来牵着我的手!

Will you still wait for me

你会一直等着我吗?

Will you still cry for me

你会为我哭泣吗?

Come and take my hand

请过来牵着我的手!


Yesterday's memories

昨日的记忆和旋律

And melodies

已随风而逝

Are gone with the wind so sad

如此悲伤

Snow-white her hands and golden her hair

她有着雪肤和金发

But she's not the one

但她不是我的爱人

Out in this emptiness

在这空虚中

Where everything's pale

所有的一切都失去了色彩

There is no sign of you

没有你的音讯

I'm alone

我独自一人

How I wish you should be here

我多么希望你在这里

I'm alone

我独自一人

Telling me it's alright

请告诉我一切安好


Come rest your head

过来歇歇吧

Come rest your head

过来歇歇吧

Come rest your head

过来歇歇吧

Come rest your head

过来歇歇吧


I'm alone and sadness

我独自一人,

Reigns in my heart

悲伤统治着我的心

As long as we live

终究一生

It won't go away

都不会消失

We are one

我们本是一体

But torn apart

却被迫分离


Will you still wait for me

你会一直等着我吗?

Will you still cry for me

你会为我哭泣吗?

Come and take my hand

请过来牵着我的手!

Will you still wait for me

你会一直等着我吗?

Will you still cry for me

你会为我哭泣吗?

Come and take my hand

请过来牵着我的手!


Proudly it stands

骄傲的伫立

Until the worlds end

直到世界终结

The victorious banner of love

爱是胜利的旗帜


评论
热度(12)

© No Good Deed | Powered by LOFTER